چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برنامه‌های فرهنگی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد | همگرایی شورای شهر و شهرداری باعث رونق شهر در حوزه‌های مختلف شد

  • کد خبر: ۲۱۹۵۸۷
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
برنامه‌های فرهنگی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد | همگرایی شورای شهر و شهرداری باعث رونق شهر در حوزه‌های مختلف شد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای شهر در بحث افزایش درآمد شهرداری با همسویی و همگرایی شهرداری مشهد و یک کار تیمی دوجانبه از سوی شورا و شهرداری راهکار‌هایی را بررسی کرد تا موجب تحقق درآمد شهرداری شود.

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درخصوص ویژه‌برنامه‌های مدیریت شهری در نوروز ۱۴۰۳ عنوان کرد: در دوره مدیریت ششم شهری تلاشمان بر این بود تا فرهنگ هویتی و فرهنگ رضوی را در مشهد پررنگ‌تر کنیم که به مسائل فرهنگی در این دوره نیز توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: در این دوره ریاست و اعضای کمیسیون فرهنگی و شورای ششم نگاهی فرهنگی به مسائل و حوزه‌های مختلف شهری دارند. از زمانی که استقبال از بهار در مشهد آغاز شده است، در این دوره از مدیریت شهری از سال گذشته تاکنون کار‌های خلاقانه مختلفی انجام شده که از این کارهای خلاقانه، نشان مشهد، باشگاه‌های مخاطب‌محور مانند طرح باهم و مانا و رویداد بین‌المللی حکیم توس برای نخستین‌بار اتفاق افتاده است. همچنین در راستای انجام کار‌های خلاقانه در این دوره از مدیریت شهری می‌توان به برگزاری جشنواره نور در کوهسنگی مشهد طی ایام نوروز اشاره کرد که با ترکیب هنر، تکنولوژی و هویت رضوی شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اضافه کرد: ما به فضا‌های شاد و خانواده‌محور احتیاج داریم تا خانواده‌ها بتوانند در فضا‌هایی که مدیریت شهری ایجاد می‌کند در کنار یکدیگر لحظات شادی داشته باشند. امسال نیز در المان‌هایی که در این دوره طراحی شده نگاه به هویت مشهد و فرهنگ رضوی بیشتر شده و کار‌های خلاقانه‌ای نیز در این زمینه انجام شده است.

سلیمی یادآور شد: مشهد از فضای زیبا و تمیزی در نوروز بهره می‌برد که از این لحاظ در کشور حرف نخست را می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است. در جشنواره نور هنرمندان زیادی شرکت کردند و نتیجه تلاش و برنامه‌ریزی شورا و مدیریت شهری را در این برنامه دیدیم و جزو کار‌های فاخری است که از این دوره مدیریت شهری به یادگار خواهد ماند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد درخصوص توجه مدیریت شهری بر زیباسازی و فضاآرایی در حاشیه شهر مشهد در نوروز ۱۴۰۳ گفت: تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز باعث شد تا در این دوره از مدیریت شهری تلاش‌ها مضاعف شود، بر همین اساس در جانمایی المان‌های نوروزی توجه ویژه‌ای به حاشیه شهر صورت گرفت. همچنین سعی شد در توسعه فضا‌های سبز در حاشیه شهر مشهد به صورت ویژه ورود کنیم. در سال آینده تلاشمان بر این است تا در حاشیه شهر مشهد بخش‌های ویژه‌ای ایجاد شود. مجموعه شهرداری مشهد در تلاش است که تا پایان سال ۱۴۰۳ بوستان کرامت، بوستان بانوان بسیج و بوستان بانوان طرق به بهره‌برداری برسد.

سلیمی درخصوص تداوم جشنواره‌ها و المان‌های هنری در سایر ایام سال ویژه شهروندان مشهدی تصریح کرد: امسال در بودجه ۱۴۰۳ نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی از تمام منابع شهرداری داشتیم. متاسفانه در سال‌های گذشته سهم حوزه فرهنگی که پایه و اساس برنامه‌های مناسبتی است نسبت به حوزه عمران و خدمات شهری بسیار کم بود. در این بازه زمانی با تلاشی که کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد داشت، سهم حوزه فرهنگی نزدیک به ۱۰ درصد بودجه شهرداری شد. امیدوارم با این اتفاق امسال نیز شاهد افزایش این چنین برنامه‌ها در طی سال برای مردم مشهد باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درخصوص همگرایی شورای شهر و شهرداری مشهد در تصویب بودجه ۱۴۰۳ گفت: اقدامات حوزه بودجه در شش ماه پایانی سال صورت گرفت. در این مدت تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰، عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳، اصلاح بودجه ۱۴۰۲، تصویب بودجه ۱۴۰۳ و تفریغ بودجه ۱۴۰۱ را داشتیم. حجم کار زیادی را در کمیسیون بودجه داشتیم و در کنار آن طرح‌ها و لوایح بسیاری را داشتیم که برای بهبود درآمد شهرداری و تقسیط هزینه پروانه‌های شهرداری برای مردم در کمترین زمان ممکن مورد بررسی و در اختیار شهرداری قرار گرفت تا شهرداری مشهد بتواند این خدمات را به شهروندان ارائه دهد.

سلیمی یادآور شد: همچنین فرایند تفریغ بودجه سال ۱۴۰۳ از تیرماه در شهرداری آغاز شد و شهریورماه به شورا ارسال شد و از مهرماه بررسی تخصصی در کمیسیون‌های مختلف ادامه پیدا کرد. پس از آن در روز‌های پایانی سال در کمیسیون تلفیق و جلسات کاری تا پاسی از شب توسط اعضا بررسی شد تا کار‌ها در مهلت مقرر به اتمام برسد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد عنوان کرد: ان‌شاءالله نتیجه این همراهی و همکاری، ارائه خدمات موثر برای مردم شهر امام مهربانی‌ها باشد. شورای شهر در بحث افزایش درآمد شهرداری با همسویی و همگرایی شهرداری مشهد و یک کار تیمی دوجانبه از سوی شورا و شهرداری راهکار‌هایی را بررسی کرد تا موجب تحقق درآمد شهرداری شود. تا الان درآمد شهرداری در پایان سال بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است، اما با همگرایی و اتحادی که میان شورای شهر و مدیران شهرداری اتفاق افتاد باعث رونق شهر در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری شد که امید داریم این همراهی و همکاری در سال آتی نیز ادامه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->